lördag 3 december 2016

Allt det där inför julen...



Så blev det helg och jag har en massa hemmaplaner som jag tänkte försöka ta tag i.
Är också sugen på att julbaka lite och så ska jag vira in (de få jag ännu så länge köpt måste jag tillägga!) julklapparna.

Halva familjen ska iväg och baka pepparkakor och en är bortrest,  men jag tror nog att jag ska kunna roa mig själv (!).

I år tycker jag så mycket om varma mässingtoner mot djupt rött och vitt.


Så här ser det ut på vårt soffbord just nu.
Mässingslykta och guldig ananas min butik & nätbutik och adventsljusstake antik.



 Det var så vinterfint när jag drog upp gardinen idag morse.
En ljus och solig vintervärld där frosten klätt in allt som fanns omkring.
Man blir så lycklig av ljuset och av sätta på radion och höra julsånger, tänka på allt mysigt som är nu och överhuvudtaget att veta att alla är friska och har hälsan.
(speciellt när man gått ett par veckor och varit rädd för ett besked och känslorna pendlat upp och ner...)


Ljusringen, min senaste favorit!


Nu har jag tagit hem blå hyacinter.
De doftar mest, och bla satte jag en i denna fina bubbellyktan som även passar fint som vas och kruka!
(detta är en minivariant av vasen i samma modell som vi också säljer)





Så med det säger jag bara,
hoppas ni får en härlig lördag.
Och glöm inte att krama era nära och kära!

Kram M

Inga kommentarer: